Weet wat jouw doel is
Wat antwoord jij op de vraag "wat wil je?"
Als ik ondernemers vraag: “Wat wil je dan?”
Krijg ik als antwoord vaak een lijst van dingen die ze niet langer willen:
“Ik wil niet meer iedere maand moeten zoeken naar klanten.”
“Ik wil geen speelbal meer zijn van social media.”
“Ik wil me niet meer schuldig voelen over veel werken.”
In hun antwoord benoemen ze vooral obstakels en de uitdagingen waar ze momenteel tegenaan lopen. Het is een opsomming van wat hen frustreert en belemmert.
Benoem je doelen
Maar wat we vaak vergeten is dat de kracht van focus en succes net zit in het identificeren en benoemen van wat je doelen. Daarom is het belangrijk om uit te drukken wat je wél wilt. Om je doelen en verlangens zo specifiek mogelijk te gaan formuleren.
Denk bijvoorbeeld aan:
“Ik wil een stabiele klantenbasis opbouwen van 7 nieuwe klanten per maand.”
“Ik wil social media bewust en strategisch inzetten om mijn merkbekendheid te vergroten bij mijn doelgroep.”
“Ik werk efficiënt en neem ook doelgericht tijd vrij om met mijn kinderen door te brengen”
Geef richting aan je doelen
Op deze manier focus je op het positieve, op wat je wil bereiken en geef je ook richting aan je inspanningen om die doelen te behalen. Wanneer je je doelen blijft formuleren vanuit wat je niet meer wilt, blijf je onbewust gefocust op het negatieve.
Weet jij wat jouw grootste doel is? Of wil je samen jouw doelen formuleren en strategieën ontwikkelen om ze te bereiken.
Plan een kennismakingsgesprek in en laten we beginnen!